Forum over misdaadromans Forumindex Forum over misdaadromans

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wat eten onze helden?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Forum over misdaadromans Forumindex -> Allerlei topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
martin

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2008 9:13 pm    Onderwerp: Wat eten onze helden? Reageren met citaat

Het lijkt misschien een raar onderwerp, maar in boeken wordt ook gegeten.
En in Scandivanische of Italiaanse heel anders dan in bijvoorbeeld Amerikaanse.
Van alle misdaadromanpersonages doet commissaris Montalbano het ongetwijfeld het beste, hoewel hij met zijn lunches en tussendoortjes in restaurants met bevriende eigenaars en koks inmiddels 200 kilo zou moeten wegen.
Maar de lekkere pasta's en visjes en kaasjes doen mij regelmatig het water in de mond lopen.
In Engelse boeken kom je weer heel andere dingen tegen, bijvoorbeeld: beans on toast, als maaltijd; witte bonen in tomatensaus op geroosterd brood? Zoiets zou het moeten zijn. Brrrrrrr Shocked
En de Amerikanen maken het nog veel bonter, want die beginnen de dag met pannenkoeken met worstjes? Of roggebrood met mosterd en een augurk? Shocked

Dat soort dingen dus.

Als je eens iets lekkers of juist heel smerigs tegenkomt in het boek dat je leest, laat ons vooral meegenieten (of gruwelen). Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ronald

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2008 10:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet uit een boek -en dus op voorhand topicvervuiling- maar me altijd bijgebleven:
Ooit, tijdens een studenten sportuitwisseling met de universiteit van Bangor in Wales, na een stevig alcoholische avond ervóór, 's ochtends vroeg inderdaad witte bonen in lauwwarme tomatensaus op toast, vergezeld van 2 plakken baggervette (niet crispy) bacon, gesecondeerd door een sausage (ook druipend van het vet) en om het af te maken een warme kipper, oftewel een zoute, gerookte haringfilet Shocked Shocked Shocked .
Ik heb me beperkt tot een kopje thee met een boek die ochtend Evil or Very Mad . Lord of the Rings had ik toen bij me. Rolling Eyes
Terug naar boven
Sonja

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 6:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Grappig onderwerp.
Ik heb het idee dat de hoofdpersoon in de boeken die ik lees nooit tijd heeft om boodschappen te doen. De koelkast gaat open en er ligt nooit meer in dan een beschimmeld stuk kaas. Waar dan toch nog vaak een boterham mee wordt belegd.
Terug naar boven
Monique

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 8:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

In de boeken van Jonathan Kellerman heeft Alex Delaware meestal wel een behoorlijk gevuld koelkast, die steevast wordt geplunderd door zijn vriend Milo Sturgis. Die gaat dan uitgebreid een sandwich met bv kalkoen, mayo en tomaat maken en pakt er nog een biertje bij, wanneer hij langskomt.
Kees

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 8:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Een boek waar het eigenlijk helemaal om eten gaat, inclusief afgedrukte menu's, is een oudje (1962) van Johannes Mario Simmel : Het kan niet altijd kaviaar zijn...
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Woordenaar

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 8:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Eén boek komt onmiddelijk naar bovendrijven: Het raadsel van Flatey van Viktor Arne Ingólfsson. Enkele gerechten: gekookte papegaaiduikerborst met aardappelen en een klontje boter en vers zeehondenvlees met borrelend niervet, soep van mantelmeeuwjongen en brood met schapenvet, en zeepastei - gekookt en fijngestampt vlees en botten van een in zee verdronken schaap. Eet smakelijk Laughing
Ellen

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 11:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Patricia Cornwell met haar Kay Scarpetta, die elke avond iets heerlijks Italiaans klaarmaakt. Er is zelfs een heus Scarpetta-kookboekje op de markt gebracht.
Terug naar boven
Guido

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 11:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Baantjer: DE KOK Very Happy

oh nee, dat was met c k...
Terug naar boven
Ronald

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 3:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ellen schreef:
Patricia Cornwell met haar Kay Scarpetta, die elke avond iets heerlijks Italiaans klaarmaakt. Er is zelfs een heus Scarpetta-kookboekje op de markt gebracht.

Inderdaad, dat staat hier ook in de kast: Scarpetta's Wintertafel. Met zo'n vijftien verschillende recepten. Nog geen uitgeprobeerd Confused .
Terug naar boven
Sonja

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 4:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Woordenaar schreef:
Eén boek komt onmiddelijk naar bovendrijven: Het raadsel van Flatey van Viktor Arne Ingólfsson. Enkele gerechten: gekookte papegaaiduikerborst met aardappelen en een klontje boter en vers zeehondenvlees met borrelend niervet, soep van mantelmeeuwjongen en brood met schapenvet, en zeepastei - gekookt en fijngestampt vlees en botten van een in zee verdronken schaap. Eet smakelijk Laughing

Zeg he, ik moet nog eten! Confused
Terug naar boven
JeB

BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 8:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In De Godsformule hebben ze net de arroz doce op. Iets geweldig lekker Portugees, dacht ik. Blijkt gewone simpele rijstpap te zijn Rolling Eyes Wink

En in de koelkast ligt een bieflapje. Grappig woord Smile
Sonja

BerichtGeplaatst: Vr Sep 05, 2008 2:16 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Een bieflapje is toch een heel gewoon woord! Al eet ik het dan nooit, maar dat komt omdat ik geen vleeseter ben.
Terug naar boven
JeB

BerichtGeplaatst: Vr Sep 05, 2008 7:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Komt hier niet in het vocabularium voor, vandaar Wink
Sonja

BerichtGeplaatst: Vr Sep 05, 2008 4:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

JeB schreef:
Komt hier niet in het vocabularium voor, vandaar Wink

Aha, nu zie ik waar je vandaan komt! Maar jullie verrassen ons altijd weer met woorden die wij niet kennen! Very Happy
Terug naar boven
JeB

BerichtGeplaatst: Za Sep 06, 2008 12:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Sonja schreef:
Aha, nu zie ik waar je vandaan komt! Maar jullie verrassen ons altijd weer met woorden die wij niet kennen! Very Happy

Zoals biefstuk Cool
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Forum over misdaadromans Forumindex -> Allerlei topics Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: